Národní galerie v Praze má nový responzivní web
Čtyřletou spolupráci s Národní galerií jsme posunuli o důležitý krok – tvorbu responzivního webu.
Je to možná s podivem, ale Národní galerie skutečně měla několik let původní neresponzivní web. Některé změny se dějí pomalu, ale tak už to prostě je.
Nový grafický vzhled webu vytvořil Michael Dolejš ze Studia Najbrt. Vycházel přitom z redesignovaného loga NGP, o kterém jste si mohli přečíst v mnoha médiích a diskusích rozporuplné názory a vyjádření.
Nám se každopádně nové logo líbí, a to především kvůli jeho pružnosti a použitelnosti. Hezky se s ním pracovalo i na novém webu NGP.
Při tvorbě responzivní verze jsme museli vyřešit
A/ Responzivní menu se ovládá trochu jinak než u webu určeného jen pro desktop.
Na desktopu máte možnost ovládat web jak pomocí přejetí myši (hover) tak kliknutím. Na mobilu máte jenom tapnutí, což funguje jako kliknutí.
To působí komplikace hlavně v ovládání menu. Tam, kde se na desktopu zobrazovalo podmenu po najetí myši (hover), tam na mobilu musíte tapnout. A tak přicházíte o možnost přepnout se některé podstránky. Řešení je několik, ale z uživatelských testování se nám většinou osvědčilo přeorganizovat strukturu podstránek. A při téhle akci musíte taky pohlídat SEO, kanonizaci a přesměrování podstránek.
B/ Starý neresponzivní obsah bude na novém responzivním webu pravděpodobně… ano, neresponzivní.
To pro vás obvykle znamená upravit obsah podstránek. V případě NGP to znamenalo hodně podstránek. Naštěstí jsme některé úpravy mohli provést programově v databázi, jinak by nad tím editoři NGP strávili asi pěkných pár dní při hledání, úpravě a testování upraveného obsahu na mobilu a tabletech.
Průběh práce a rozpočty
Hotovo jsme měli asi za dva měsíce. Na práci jsme měli budget asi 110 hodin. U náročných projektů, kde nevíme, s čím se v průběhu potkáme, si obvykle necháváme 30% rezervu. No, do těchto odhadů jsme se nevešli. Práce nám trvala celkem 185 hodin, tedy celých 75h práce navíc. Bylo to pro dobro věci a docela nám záleželo na povedeném redesignu, takže jsme poskytli balík úprav bezplatně.
Z nového webu máme radost. S Národní galeríí je navíc vždycky fajn spolupráce a doufáme, že i autor grafiky — Michael Dolejš, který nám poskytoval celou dobu asistenci, je s výsledkem práce spokojený.
Funkční responzivní web
Nový responzivní web jsme ladili několik týdnů. Výstup je testovaný na několika preferovaných zařízení, abychom ověřili použitelnost ovládání i obsahu. Mobilní telefon je nyní plnohodnotný nástroj, jak pro nákup vstupenek, tak pro prohlížení.
V nové grafické identitě má Národní galerie v Praze konečně moderní a responzivní web.
Realizace | Cenová kat. | Web |
2014 – 2019 | 500 tis. Kč | www.ngprague.cz |
„Moc děkujeme za spolupráci a ochotu komunikovat jak s námi tak i Studiem Najbrt. Celkově se změny povedlo zapracovat včas a jsme moc rádi, že máme nyní responzivní web, který je pro naše návštěvníky uživatelsky příjemnější. Samozřejmě je ale stále na čem pracovat.“
Karolína Pláničková, Národní galerie v Praze