Redesign webu bolí každého klienta nejvíc právě ve chvíli, když má vytvořit na web nějaký nový obsah. Samozřejmě, že to pokazí. Taktika jak vytvořit dobrý obsah webu s minimem bolesti je přitom překvapivě jednoduchá.
Jak pochopit lidi a jak to použít na e-shopu? Kde i malý e-shopu může konkurovat velkým hráčům? Jaká strategická výhoda je v dnešních e-shopech zcela nevyužitá? A jak do toho zapadají UX audity?
Rozhovor o tom, jak se (ne)pustit do vývoje webové aplikace s člověkem, který se rozhodl to zkusit bez předchozích zkušeností s online světem.
V posledních 3 letech jsem lidem rozmluvil asi 20 nápadů na webové/mobilní aplikace. Nedávno jsem slyšel, že jim rozmlouvám jejich splněný sen. Já tvrdím, že je spíš chráním od noční můry.
Za 20 let v IT jsem viděl desítky NDA, často velmi bizarních, nevyvážených nebo podivně formulovaných. Něco bych vám k tomu řekl. Možná se to bude hodit.
Dva prístupy k získaniu spätnej väzby a zlepšovaniu použiteľnosti. Ktorý kedy vybrať? Aké výstupy je možné očakávať? Ukážeme si to na reálnom príklade.
Zadarmo to dělat nechceš. Ale když nevíš, jak to prodat, zadarmo to nakonec uděláš.
Poslední rok jsem se intenzivně věnoval prodeji. Takže dohromady prodávám už 17 let, jenom poslední rok to bylo dost víc. Uvědomil jsem si u toho důležité věci.
Příprava zadání pro dobrý web dnes trvá dýl než jeho tvorba. Je to rok od roku horší. Těžší. Delší. Asi za tím bude konkurence. Zase.
Ako rozmýšľať nad postupom prác pri navrhovaní formulárového prvku
„Chtěl bych se naučit něco nového, abych byl v LQD užitečnej. Co potřebuju umět, abych byl v dalších letech lepší designer?“
Školení o psaní většinou slouží k tomu, abyste se naučili psát. Ottovo školení copywritingu je jiné. Naučí vás především správně přemýšlet. To psaní přijde časem samo.
Ako je na tom s použiteľnosťou váš web? Je čo zlepšovať? Máte favoritov, kde by to mohlo mierne drhnúť?
Po loňském vystoupení na veletrhu Marketing Mix v Praze a Brně jsme se tento rok rozhodli organizátorům akce pomoci formou garantování odborného programu.
Proč mám sledovat návštěvníky svého webu? Co zjistím a budu to vůbec umět? Chci vám říct něco málo o mousetrackingu. Mousetracking je náhled pod ruce uživatelů, který také skrývá své pasti.
Kolik stojí tvorba webu? Proč se webdesign přirovnává ke stavbě domu? Proč není dobrý nápad psát do poptávky požadované funkce? Mnoho otázek, na které najdete odpověď v rozsáhlém článku.
Když se řekne zlepšíme vám web, málokdo si dovede představit, co to pořádně znamená. Nejlepší by byla konkrétní ukázka, jak to probíhá, co je to za práci a jaké jsou výsledky. Rozhodli jsme se, že vybereme z klientů někoho, na kom to předvedeme. Dost podrobně.
Lidi se mě ptají, koho si mají vybrat na spolupráci ke svému webu nebo na marketing. Kdo je dobrý? A kdo se tak jenom tváří? Jak to mají poznat? A je to pro ně strašně těžké.
Ako na rýchly a lacný nábor respondentov? Ako osloviť a pripraviť respondenta na užívateľský výskum? PLUS BONUS: Návod prvého oslovenia respondenta
—Já si myslím, že ty filtry by měly být tady. —A ještě si myslím, že ta hlavička e-shopu je moc obyčejná. —Tak abychom nezůstali jen u toho myšlení, vyplatí se váš web a e-shop pořádně otestovat.
Vytuněný košík je jako trocha chilli v čokoládovém dortu. Finální tečka, která dá e-shopu ten správný říz. A to chcete, protože úspěšné dokončení objednávky vám plní peněženku a zvyšuje konverzní poměr.
Podařilo se nám změnit vnímání společnosti a zvýšit množství relevantních poptávek.
Někteří lidé už pochopili, že testovat weby s uživateli se vyplatí. Odpadají pak argumentační dohady v jednačkách začínající „My si myslíme…“
Když jsem se rozhodl přednášet, bylo to čistě strategické rozhodnutí. Určitě nemám bohulibé úmysly za každou cenu všem okolo nutit svoje know-how.
Opakovane sa stretávam s tým, že zadávatelia webov chcú vedieť cenu webu ešte pred zahájením akýchkoľvek prác. Chcú si porovnať viacero ponúk a vybrať tu najlepšiu. Prečo je to pre nás dodávateľov problém?
Vědomosti jsou nutné a někdy i nudné. Praktické zkušenosti jsou ale k nezaplacení. Zeptal jsem se 3 známých copywriterů, jak pracují s typografií v obsahu.
Prednášal som pre brnenskú komunitu SEO jako Brno o spolupráci UX designéra a SEO špecialistu. Ako a prečo by mali títo špecialisti spolupracovať?
Dobře, nechala jsem se trochu unést. Já vím. Ale co má člověk dělat, když jde na školení s názvem „Pište jako pornomagnát“? To vás zkrátka strhne. No a jaké školení bylo a co jsem si z něj odnesla?
Typografie a formátování obsahu je základ dobře navržené webové grafiky. Můžete mít hvězdnou kreativu, uživatelské výzkumy a skvělé texty, ale když váš text lidé nepřečtou, je vám to všechno k ničemu.
Pravděpodobně si každý z nás jednou položí otázku, jaká by měla být jeho vysněná práce a co by měla splňovat, abychom se měli dobře. Jak s tím souvisí stáž a proč jít zrovna touto cestou?
Názory na to, čo by mal designér realizovať a čo by mal prenechať ďalším špecialistom sa rôznia. My sa snažíme pomôcť so všetkým čo je v našich silách, na čo máme kompetencie a dostatok informácií. Prečo to považujeme za správne?
Informační architektura webu je způsob, jak jsou na webu uspořádány informace a jak na sebe navazují. Z návaznosti informací pak vychází interní prolinkování podstránek webu. Zjistěte, jak děláme informační architekturu my a jak vám může pomoci při tvorbě webu.
Při tvorbě webu se každý klient dostane do situace, kdy bude muset posoudit navrženou grafiku svého webu. V této fázi může nasekat spoustu chyb z nevědomosti. Jak se postavit k výstupům grafika a na co se zaměřit při kritice jeho práce?
Wireframe spolu s návrhom napomáha vzniku fungujúceho webu. Taktiež šetrí čas a peniaze. Ako môže model webu pomôcť k úspechu online projektu?
Jak je to s grafickou kreativitou na webu? Kdy se hodí, kdy ne a jaký má smysl? Kolik je jí potřeba a jaký má vliv na úspěch webu? Přináším vám zamyšlení z praktického pohledu při tvorbě webů.
V Česku máme za sebou už celých 7 let existence slevových portálů. Tento trh byl zcela jiný, než v okolních státech, jak už to u nás bývá. Přečtěte si, jak to vidíme my a jaká možná bude jejich budoucnost.
S odstupom času som sa obhliadol za skúsenosťami freelancera, stážistu a zamestnaného UX designera. Podelím sa s pár bodmi, ktoré som si uvedomil na ceste k navrhovaniu webov vo webdesignerskej spoločnosti. Čo som sa naučil počas trainee programu a práce popri škole? A prečo by som ti odporučil absolvovať stáž?
V červnu jsem měl přednášku na Barcampu. Byla to moje první přednáška a byla určená začátečníkům. Ti často neví, jak mají začít, mají hodně otázek, málo peněz a tendenci odbíhat k nepodstatným drobnostem.