„Řekněte nám něco o sobě.“ Častá věta, se kterou se setkáváme v důležitých okamžicích života. A ne každý se s ní umí poprat tak, jak by chtěl. Na pohovoru, na prvním rande, na obchodní schůzce. Všude tam, kde se rozhoduje, jestli skončí ruka v rukávu. A na stránce „O nás“ tomu není jinak.

Proč o všem může rozhodnout jediná stránka

Web je vaše virtuální prezentace. Má představit klientům vaše podnikání, hodnoty a důvody, proč by měl nakoupit právě u vás. Jednou z efektivních cest, jak upoutat pozornost a vyvolat pocit sounáležitosti s firmou, je vyšperkovat váš osobní medailonek. Vždy bude záležet na vašem typu podnikání a účelnosti webu, ale je pár pravidel, se kterými nešlápnete vedle.

O co se opřít při psaní auto-referenčních textů

  • Upoutejte pozornost a vyvolejte zvědavost. Vytvořte si nezaměnitelný vizuál stránky, který bude hravě korespondovat s osobním brandem firmy.
  • Nechte pracovat emoce. Spojte svůj příběh s hodnotami a posláním vašeho podnikání. Ukažte své pravé „já“ – přirozeně a svébytně. Ale nezapomínejte u toho na přínos pro zákazníka.
  • Nevyjíždějte ze zajetých kolejí. Dodržte tón komunikace, který používáte nejen na webu. Buďte sví a tím i jedineční.
  • Ukažte, že jste odborníci. Můžete se pochlubit technickými znalostmi, certifikátem, unikátní odborností? Pak je ukažte. Ale s citem. Není třeba se okatě plácat po ramenou.
  • Poodhalte své schopnosti. Máte pěkné ohlasy od svých zákazníků, slušný profil na Heurece, nebo silnou případovou studii? Pošlete je do světa.
  • Pamatujte, že to není tak docela „o vás“. Ukažte jak s lehkostí vyřešíte problém klienta. Pište o tom, co ho zajímá. Pak ho máte šanci zaujmout.
  • Vyzdvihněte genialitu vašeho podnikatelského záměru. Jste hrdí na své nápady, kvalitu vstupních materiálů do produkce, či má váš produkt vyšší poslání? Dejte o něm lidem vědět.
  • Pochlubte se týmem. I zákazník by měl vědět, že je váš tým jako jeden muž a že se na něj může spolehnout. Nenechávejte si to pro sebe. Vaši prezentaci zosobní, když zákazník může zavolat usměvavému Pepovi na servis, než jen na „servisní podporu“.
  • Nemluvte o sobě ve třetí osobě. Vždy je to o „Já“ nebo „My“, nepodnikáte přece na dvoře císaře Rudolfa II. Shazujete tím svou důvěryhodnost a nenápadně se v očích zákazníka zbavujete zodpovědnosti za své výsledky.

Vezměte to za svůj „správný“ konec

Možností, jak to všechno použít na svém webu a říci zákazníkům, kdo vlastně jste, je mnoho. Vybrala jsem pro vás pár ukázkových prezentací, které na mě jak z profesionálního, tak i z osobního hlediska udělaly dojem. Jednoduše mi daly příležitost se v jejich příběhu najít a nadchnout se pro to, co dělají.

Jak to říci fotkou

Kromě vychytávek, jako je vypíchnutí hodnot firmy či certifikátů, se společnost KOMA Modular prezentuje všeříkající fotografií týmu. No řekněte, našli byste někde sehranější partu, od které byste chtěli vyrobit nějaký ten modul? Troufám si říct, že ne. Silná fotografie týmu KOMA Modular

Nic nezvýší vaši důvěryhodnost víc jako kvalitní a lidsky silná fotografie týmu.

Mazaní Lišáci šli na svou prezentaci od lesa. A není divu. Mladý a svěží minipivovar a jejich nápad si to určitě zaslouží. Prohlédněte si, jak se poprali s úvodním příběhem, prezentací týmu a osobními medailonky. Dle mého – se ctí a stylem lišácky vlastním.

Mazaný Lišák a jeho příběh

Vyprávějte o sobě

Odjakživa rádi posloucháme poutavé příběhy s veselým koncem. I vaše prezentace může být postavená na silném osobním příběhu. Nikdo z vašeho okolí neví, že jste začali vyrábět vaše produkty na koleni? Že jste na to byli sami a postupně se nabalovaly zakázky a s nimi noví zaměstnanci? Dejte to na papír. To by bylo, aby takový příběh někoho nechytil za srdce.

Příběh Tartaletky

Timeline Tartaletky

Jak chytit za srdce a říci to jednoduchou timeline, by mohla učit Tartaletka.cz.

3, 2, 1… akce!

Video dodá vaší prezentaci na akčnosti. Dokáže vaši firmu i produkt dokonale obsáhnout, jak po funkční, tak po emocionální stránce. Pokud video dokážete napasovat do potřeb vašich zákazníků a zakomponovat do něj kus prožitku, už se svých zákazníků nezbavíte. Ukázkovým případem je video od GoPro. To, společně s vyprávěním o vzniku firmy a o poslání akčních kamer v medailonku, doslova zvedá adrenalin v krvi. 

 

Jak vyzdvihnout poslání vaší firmy a produktu? Video od GoPro odpovídá na tuto otázku jednoznačně – silným prožitkem.

Nedržte se všech doporučení, které najdete na internetu

Ano, i když bych díky této větě mohla hodit celou práci na tomto článku do koše, je to jedna z nejcennějších rad. Vaše představa a způsob, jakým se budete prezentovat svým klientům, by měla být jedinečná. Nebojte se tedy některé tipy skloubit, nebo udělat celou prezentaci podle svého.

Stránka „O nás“ společnosti Megapixel

Ukázka, jak se dají jednotlivé tipy skloubit v prezentaci na Megapixel.cz. Chybí vám v ní něco?

Vyzývejte k akci

Aby stránka „O nás“ splnila svůj úkol, je třeba ji ukončit správnou tečkou. Tou by měl být button, který vede k užitečné akci. Nejčastěji jde o přihlášení do newsletteru, odkaz na kontaktní formulář, poptávku, like pro vaši FB stránku nebo odběr na RSS blogu. Nezapomeňte tyto akce měřit. Sami pak poznáte, jestli je vaše prezentace vyladěná a splňuje to, co jste od ní očekávali.

Zapomeňte na klišé

Nudných, nicneříkajících a prázdných frází je plný internet. Buďte sví, struční a vyhýbejte se nekonkrétním formulacím, které jsem vám nastínila už ve druhém článku.

Máte oblíbenou prezentaci firmy, která je vám blízká a získala si vás díky jednoduchosti a nápadu? Sem s ní. Jsme rádi za každou inspirativní chvilku nejen na blogu.


Markéta Rychnovská
3 roky v Liquidu mě toho spoustu naučily. Věnuji se marketingu, copywritingu a dalšímu bambilionu věcí. Dělám to, co mě opravdu baví. Když nejsem v kanceláři dobíjím baterky sportem, cestováním, s knihou nebo za šicím strojem.